Romanian Psychological Testing Services
Despre noi arrow Sistem de Evaluare Clinică (SEC)  
Duminică, 23 Aprilie 2017
Informaţii
Despre noi
Contact
Cum comand?
Tarife
Licenţiere
Cercetare şi training
Parteneri
Ultimele noutăţi
Abonare la noutăţi

Introduceţi datele dvs. şi veţi fi automat informat prin email atunci cand apare o noutate pe site-ul nostru.

Nume
E-mail
Abonare
Dezabonare

Tipăreşte
SOS Ajutor pentru părinţi:Ghid practic de rezolvare a problemelor comportamentale ale copiilor

Autor: Lynn Clark, Ph.D
Traducere autorizată din limba engleză
Traducerea din limba engleză: Iulia Kirschner, Florian Kirschner
Număr de pagini: 270
Anul publicării: 2011
Preţ: 50 RON (cu TVA inclus)

Descriere


Scopul acestei carti este acela de a ajuta părinţii să devină mai eficienti in gestionarea emotiilor si a comportamentelor problematice ale copiilor şi pe copii să devină mai competenţi şi mai bine adaptaţi la realitatea cotidiană. SOS Ajutor pentru părinţi este un program de educaţie parentală adresat copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 12. Este recomandat şi utilizat la nivel internaţional de către psihologi, pediatri, psihiatri, profesori şi alţi profesionişti, precum şi de către părinţi. SOS Ajutor pentru părinţi vă învaţă peste 20 de metode de management al comportamentului şi oferă cele mai bune sugestii pentru aplicarea acestora.

Metodele validate de ajutorare a copiilor care au ca scop modificarea comportamentelor problematice se bazează pe studii ştiinţifice realizate în întreaga lume. Metodele descrise în această lucrare sunt multiculturale, putând fi puse în aplicare de părinţi ce provin din
diverse medii culturale şi socio-economice.

SOS Ajutor pentru părinţi s-a bucurat de un succes imens şi de un feedback pozitiv din partea miilor de părinţi şi de profesionişti care au utilizat-o din momentul apariţiei primei ediţii în 1985. În momentul de faţă, un număr impresionant de părinţi din diverse medii culturale din SUA şi din întreaga lume folosesc programul parental SOS.

Cuprins


PARTEA ÎNTÂI

BAZELE SI ÎMBUNĂTĂȚIREA COMPORTAMENTELOR
  • 1. De ce copiii se comportă bine şi rău
    • Trei reguli de creştere a copilului
    • Recompense plăcute copiilor
    • Copilul încăpăţânat .
    • Patru greşeli de evitat în educarea copilului
  • 2. Comunicarea clară promovează un stil parental efcient
    • Părinţii trebuie să fe de acord în ceea ce priveşte scopurile
    • Comunicare clară între părinte şi copil
    • Cum să formulăm comenzi efciente
    • Copiii au nevoie de disciplină şi de afecţiune
    • “Motive” din cauza cărora părinţii nu îşi disciplinează copiii
  • 3. Modalităţi de creştere a frecvenţei comportamentelor dezirabile
    • Încurajarea şi recompensarea comportamentelor dezirabile
    • Folosirea ignorării active
    • Recompensaţi comportamentele alternative adaptative
    • Ajutaţi copilul să exerseze comportamente dezirabile
    • Folosiţi regula bunicii
    • Oferiţi un exemplu bun
    • Fiţi un părinte organizat
  • 4. Ce este pauza? Când o folosesc părinţii?
    • Ce este “pauza”?
    • Pauza din perspectiva copilului
    • Ce tipuri de comportamente indezirabile “merită” să fe urmate de pauză?
  • 5. Principalele metode de stopare a comportamentelor indezirabile
    • Folosirea corectă a pedepselor uşoare
    • Cum să fm un model raţional şi neagresiv
    • Cum folosim cearta şi dezapobarea în mod corect
    • Consecinţele naturale ale comportamentelor indezirabile
    • Consecinţele logice ale comportamentelor indezirabile
    • Folosirea penalizărilor comportamentale pentru comportamentele indezirabile
    • Metode de pedepsire uşoară - comparaţie pentru părinţi

PARTEA A DOUA

ABILITĂŢI DE BAZĂ PENTRU FOLOSIREA METODEI PAUZEI
  • 6. Să începem pauza
  • 7. Alegerea unui loc plictisitor pentru implementarea pauzei
  • 8. Cum explicăm pauza unui copil
  • 9. Trimiterea imediată a copilului în pauză
  • 10. Ceasul şi aşteptarea semnalului că pauza a luat sfârşit
  • 11. Discuţia cu copilul – după încheierea perioadei de pauză
  • 12. Greşeli şi probleme frecvente în aplicarea pauzei
    • Cele mai frecvente nouă greşeli făcute de părinţi în aplicarea pauzei
    • Când copilul se împotriveşte pauzei

PARTEA A TREIA

ALTE APLICAŢII ALE ABILITĂŢILOR DUMNEAVOASTRĂ DE PĂRINTE
  • 13. Managementul comportamentelor indezirabile în afara locuinţei
    • Când mergem în vizită la prieteni sau rude
    • Magazine, supermarketuri şi restaurante
    • În automobil
    • Activităţi recreative în aer liber
  • 14. Folosirea punctelor, a simbolurilor şi a contractelor
    • Oferirea de puncte-recompensă
    • Exemplu de meniu de recompense
    • Contractele între părinţi şi copil
  • 15. Pauza pentru doi copii
    • Reducerea stărilor confictuale dintre copii
    • Când şi cum se foloseşte pauza pentru doi copii
  • 16. Pauză pentru jucărie în loc de pauză pentru copil
    • Trimiterea jucăriilor în pauză şi stoparea comportamentelor indezirabile
    • Paşii pentru trimiterea jucărilor în pauză
    • Alte idei pentru părinţi
  • 17. Managementul comportamentelor agresive şi periculoase
    • Managementul comportamentelor agresive şi periculoase
    • Mai mult ajutor pentru copilul agresiv
  • 18. Cum să vă ajutaţi copilul să îşi exprime sentimentele
    • Abilităţile de bază ale ascultării refexive
    • Ascultarea refexivă şi probleme cărora părinţii trebuie să le facă faţă
  • 19. Alte probleme comportamentale – întrebări şi soluţii
    • Cinci modalităţi prin care cronometrul ajută un copil

PARTEA A PATRA

MAI MULTE RESURSE PENTRU A VĂ AJUTA COPILUL
  • 20. Profesorii şi părinţii ca parteneri
    • Cum colaborăm cu profesorul copilului
    • Cum gestionează profesorii comportamentele
  • 21. Cursuri şi cărţi recomandate părinţilor
    • Organizarea unui grup de studiu SOS
    • Alte lucrări care ar putea ajuta părinţii
  • 22. Când şi cum să apelăm la ajutor profesionist
  • 23. Cum să vă controlaţi furia
  • 24. Teste-grilă şi răspunsuri pentru părinţi
 
Teste cognitive
Teste clinice
Programe educaţionale
Cărţi