Romanian Psychological Testing Services
Despre noi arrow Sistem de Evaluare Clinică (SEC)  
Miercuri, 20 Septembrie 2017
Informaţii
Despre noi
Contact
Cum comand?
Tarife
Licenţiere
Cercetare şi training
Parteneri
Ultimele noutăţi
Abonare la noutăţi

Introduceţi datele dvs. şi veţi fi automat informat prin email atunci cand apare o noutate pe site-ul nostru.

Nume
E-mail
Abonare
Dezabonare

Tipăreşte
SOS Ajutor pentru emoţii. Managementul anxietăţii, furiei şi depresiei

Autor: Lynn Clark, Ph.D
Traducere autorizată din limba engleză
Traducerea din limba engleză: Oana Alexandra Gavita
Număr de pagini: 296
Anul publicării: 2011
Preţ: 50 RON (cu TVA inclus)

Descriere


SOS Ajutor pentru emoţii vă învaţă principii şi metode de auto-ajutorare din perspectiva terapiei cognitiv-comportamentale (şi, în special, din a terapiei raţional-emotive şi comportamentale, - REBT). Scopul cartii este acela de a vă ajuta să vă gestionaţi eficient starile de anxietate, furie, depresie şi să vă creşteţi starea de mulţumire. În consecinţă, puteţi avea un succes mai mare în realizarea scopurilor, vă puteţi bucura mai mult de viaţă, puteţi avea relaţii mai bune cu cei din jur şi o stare de sănătate mai bună. În SOS Ajutor pentru emoţii sunt explicate clar aceste metode de auto-ajutorare într-o manieră interesantă şi antrenantă. Acesta este şi motivul pentru care sunt utilizate ilustratii si caricaturi.

Ca rezultat al aplicării repetate a principiilor şi metodelor SOS vă puteţi aştepta să faceţi faţă mai efcient problemelor şi frustrărilor vieţii şi să gestionaţi mai bine relaţiile cu ceilalţi. În plus, veţi resimţi o satisfacţie sporită şi veţi câştiga o abilitate îmbunătăţită de a stabili şi realiza scopuri realiste.

SOS se adresează atât adulţilor, cât şi adolescenţilor maturi care doresc să obţină o auto-cunoaştere sporită şi un control ridicat asupra propriilor emoţii neplăcute. Cartea este scrisa pentru persoanele interesate de modul în care pot apărea schimbările emoţionale pozitive, pentru clienţii terapeuţilor şi pentru mulţi oameni care aleg să nu apeleze la un consilier, dar vor să se folosească de studiul unor materiale de auto-ajutorare. Cei care doresc să-şi sporească abilităţile care ţin de inteligenţa emoţională vor găsi SOS utilă în acest demers.

Majoritatea consilierilor recomandă cărţile de auto-ajutorare clienţilor lor. De asemenea, am scris SOS pentru consilierii care doresc să accelereze terapia prin trasarea unor sarcini referitoare la materiale de citit pentru clienţii lor cu scopul de a le creşte propria înţelegere şi schimbare pozitivă. SOS poate f folosită într-o varietate de programe şi contexte care servesc adulţilor şi tinerilor. Multe dintre aceste programe şi contexte sunt prezentate în Capitolul 13 (Informaţii pentru consilieri).

Cuprins


PARTEA ÎNTÂI

ÎNŢELEGEREA PROPRIILOR EMOŢII
  • 1. Obtinerea satisfacţiei şi realizarea propriilor scopuri
    • Satisfacţia şi scopurile proprii
    • Patru emoţii de bază
    • Inteligenţa emoţională
    • Originea emoţiilor noastre
    • Ne pot deteriora emotiile sănătatea?
  • 2. ABC-ul originii emoţiilor şi comportamentelor noastre
    • ABC-ul convingerilor, emoţiilor şi comportamentelor noastre
    • Ce sunt evenimentele activatoare?
    • Gândirea corectă versus gândirea greşită
    • Trei ”trebuie” absolutişti – Convingeri iraţionale dăunătoare
    • Cinci „legături ferbinţi”: Conectarea celor trei „trebuie” absolutişti cu emoţiile noastre
    • Cinci ”legături ferbinţi” – Principalele convingeri iraţionale dăunătoare
  • 3. Autoanaliza propriului ABC
    • Surse ale credinţelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
    • Gândirea corectă vs gândirea distorsionată
    • Identificarea gândirii iraţionale de tip A – C – un exerciţiu
    • Analiza ABC a furiei lui Carol
    • Formularul de autoanaliză A – B – C
    • ABC-ul unei crize de furie
    • Analiza ABC a emoţiilor Feliciei
    • Înregistrarea zilnică a dispoziţiei
    • Să le dăm emoţiilor un nume

PARTEA A DOUA

MANAGEMENTUL PROPRIILOR EMOŢII
  • 4. Managementul propriilor credinţe, monologuri interioare şi emoţii
    • Tratarea problemelor emoţionale înaintea problemelor practice
    • Stabiliti un scop pentru emoţiile dvs.
    • Înlocuirea emoţiilor nesănătoase cu unele sănătoase
    • Înlocuirea lui ”trebuie” cu dorinţe şi preferinţe
    • Utilizarea unui limbaj emoţional „rece”
    • Practicarea imageriei mentale negative şi apoi positive
    • Utilizarea af rmaţiilor de coping în cadrul dialogului interior
    • Distragere, diversiune şi destindere: auto-ajutorarea şi limitele ei
    • Practicaţi respiraţia controlată şi relaxarea musculară progresivă
    • Metode pentru a obţine o gândire raţională şi o viaţă reușită:
    • Detectaţi-vă, disputaţi-vă şi desfinţaţi-vă credintele şi afrmaţiile interioare iraţionale
    • Disputarea duce la efecte pozitive: emoţii şi comportamente noi
  • 5. Identificarea credintelor şi monologurilor noastre interioare iraţionale
  • Detectaţi-vă convingerile şi monologurile interioare iraţionale
    • Întrebări pentru descoperirea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
    • Disputarea şi desf inţarea credintelor şi monologurilor interioare iraţionale
    • Întrebări pentru disputarea şi desfintarea monologurilor interioare şi a credintelor iraţionale
    • Efectele disputei: emoţii şi comportamente noi
    • Disputarea şi Modelul ABC al emoţiilor noastre:ilustrare simplifcată
    • Maria îşi gestionează anxietatea cu ABC-uri
    • Toleranţa scăzută la frustrare (LFT)
    • Gândirea pozitivă
    • Gândirea raţională este mai mult decât gândirea pozitivă
    • Sugestii de la terapeuţi
  • 6. Credinte iraţionale frecvente şi monologul interior corespunzător lor
    • „Trebuie” absolutist şi „legăturile f erbinţi” care constituie baza altor credinte iraţionale
    • Cinci „legături ferbinţi”: asocierea lui „trebuie” cu emoţiile noastre
    • Cele mai frecvente unsprezece credinţe iraţionale
    • Problemele emoţionale secundare (suplimentare):
    • Distorsiuni cognitive şi erori de gândire* de evitat

PARTEA A TREIA

MANAGEMENTUL ANXIETĂŢII, FURIEI ȘI DEPRESIEI
  • 7. Managementul anxietăţii
    • Opt tipuri de tulburări anxioase
    • Să învăţăm să gestionăm anxietatea cu modelul ABC
    • Auto-ajutorare pentru problemele şi tulburările de anxietate
  • 8. Managementul furiei
    • Furia: problemă şi tulburare
    • Furia: mituri şi realitate
    • Toleranţa scăzută la frustrare (LFT): sursa primară a furiei
    • Ameninţările la propria valoare: sursa primară a furiei
    • Trei ţinte ale furiei: propria persoană, ceilalţi şi lumea
    • Declanşatori pentru furie
    • Cum să devii „ne-furios”
  • 9. Managementul depresiei
    • Cinci tipuri de tulburări depressive
    • Pierderile pot declanşa depresie
    • Acceptarea unei pierderi severe
    • Înlocuiţi acceptarea de sine redusă (LSA) şi stima de sine scăzută cu acceptarea de sine necondiţionată
    • Auto-ajutorare pentru depresie

PARTEA A PATRA

CUM SĂ NE AJUTĂM ÎN MAI MULTE MODALITĂŢI
  • 10. Să facem faţă oamenilor dificili
    • Ocupaţi-vă întâi de distresul dvs. şi apoi de relaţia cu persoana dificilă
    • Identifcarea credinţelor iraţionale ale unei persoane dificile
    • Metode de coping cu persoanele dificile
    • Metode de coping cu copiii dificili
  • 11. Mai multe modalităţi de a ne ajuta pe noi înşine
    • Evitarea procrastinării (amânării)
    • Evitarea perfecţionismului
    • Pentru a ne ajuta pe noi înşine e nevoie de efort şi de practică
    • Resurse de auto-ajutorare
    • Când şi cum să primeşti ajutor profesionist
    • Patru căi de a primi ajutor
    • Întrebări despre terapia REBT, valorile morale şi creştinism
  • 12. Chestionare şi exerciţii
  • 13. Informaţii pentru consilieri
BIBLIOGRAFIE
INDEX DE AUTORI
INDEX GENERAL
Programul SOS pentru părinţi
 
Teste cognitive
Teste clinice
Programe educaţionale
Cărţi