Romanian Psychological Testing Services
Despre noi arrow Cum comand?  
Sâmbătă, 29 Aprilie 2017
Informaţii
Despre noi
Contact
Cum comand?
Tarife
Licenţiere
Cercetare şi training
Parteneri
Ultimele noutăţi
Abonare la noutăţi

Introduceţi datele dvs. şi veţi fi automat informat prin email atunci cand apare o noutate pe site-ul nostru.

Nume
E-mail
Abonare
Dezabonare

Tipăreşte
Da, Poţi! pentru părinţi. Cum să creşteţi performanţele copilului la şcoală

Autor: Michael E. Bernard, Ph.D
Traducere autorizată din limba engleză
Traducerea din limba engleză: Loredana Mândru, Ramona Todiriţă
Număr de pagini: 327
Anul publicării: 2014
Preţ: 50 RON (cu TVA inclus)

Descriere


Părinţii au un rol important în educarea copiilor: ei fac diferenţa Această carte este scrisă pentru părinţii copiilor de toate vârstele şi transmite un mesaj foarte simplu, pe care l-am transpus în mai multe cuvinte şi imagini. Mesajul este acesta: părinţii au o contribuţie covârşitoare la performanţele copiilor lor. Această carte se referă la tot ceea ce trebuie să ştiţi ca să fiţi un părinte bun, să cunoaşteţi nevoile copiilor şi ce înseamnă performanţa şcolară, pentru a vă putea ajuta copiii.

Dacă aveţi un copil care este în regres la şcoală sau dacă vreţi să exceleze, modul în care acţionaţi în aceste sensuri are o mare infuenţă. Acest subiect trebuie discutat în mod sistematic pentru că, uneori, mai ales atunci când copiii ajung la adolescenţă, avem impresia că părerea noastră nu contează foarte mult. Această percepţie este greşită. De-a lungul carierei educaţionale a copilului, ceea ce faceţi şi ceea ce nu faceţi au un impact deosebit asupra modului în care copilul îşi conştientizează potenţialul la activităţile şcolare şi cele extracurriculare. Mulţi părinţi cred încă şi astăzi că responsabilitatea de a educa este a şcolii şi nu a lor. Totuşi, în secolul XXI este recunoscut faptul că educaţia copiilor se intensifcă atunci când există un parteneriat între familie şi şcoală. Această carte se referă la modul în care părinţii pot maximiza contribuţia lor la educaţia propriilor copii.

Este bine ca ajutorul dat copiilor pentru a avea succes, să înceapă cât mai devreme. Realizarea performanţelor cu ajutorul practicilor parentale recomandate este un fel de poliţă de asigurare pentru momentul în care apar problemele. Datorită muncii alături de părinţi şi copii de-a lungul ultimilor douăzeci de ani, citind lucrările celorlalţi experţi în probleme legate de a fi părinte şi din propria mea experienţă cu cei doi copii, am descoperit unele idei de bază, pe care trebui să le ştiţi pentru a-i încuraja pe cei mici să facă performanţă. Aceste idei sunt prezentate de-a lungul întregii cărţi. De exemplu, veţi dori să supravegheaţi efortul depus de copilul dumneavoastră la sarcinile şi activităţile şcolare. Fără nici o îndoială, cu cât veţi putea încuraja mai mult copilul să înveţe şi să îşi facă temele, cu atât rezultatele lui vor f mai bune. La începutul carierei mele mi-am dat seama că¨, pentru a avea rezultate bune la diferite arii curriculare, copiii trebuie să fe capabili să lucreze activităţile pe care le consideră plictisitoare, difcile şi frustrante. În carte, voi numi această capacitate toleranţă crescută la frustrare. Discut despre motivele pentru care copilul poate să nu depună sufcient efort pentru realizarea sarcinilor şcolare şi vă ofer mai multe modalităţi de a motiva şi a încuraja copilul să realizeze o sarcină pe care nu o agreează (capitolele 4, 7 şi 13). Această carte combină explicaţiile cu bunele practici. Pentru a optimiza rezultatele copilului dumneavoastră, va trebui să conştientizaţi diferitele semne ale performanţei şcolare sub nivelul potenţialului (capitolul 1). Unul dintre lucrurile interesante pe care le-am descoperit în cadrul cercetărilor mele este că acei copii care au rezultate conform nivelului potenţialului gândesc diferit faţă de cei care au rezultate sub nivelul potenţialului. Vă voi prezenta modalităţi de evaluare a obiceiurilor mentale ale copilului (capitolul 6) şi discutăm despre cum putem infuenţa direct modul de gândire al copilului (capitolul 7). Învăţând copilul obiceiuri mentale, veţi pune bazele pentru realizarea performanţelor şi crearea stării de bine emoţionale. Trebuie să ţineţi cont de caracteristicile unice ale copilului dumneavoastră în deciziile legate de întăriri, pentru a obţine performanţe la nivelul potenţialului. Voi prezenta informaţii actuale despre felul în care diferite trăsături de personalitate infuenţează performanţele (capitolul 9) şi voi descrie cum operează creierul copilului (capitolul 10). Voi discuta despre dezvoltarea intereselor şi nevoilor copilului şi cum trebuie ele luate în considerare în planifcarea educaţiei şi a experienţelor educative (capitolul 8). Vă veţi familiariza cu diverse modalităţi de cunoaştere a copilului, care vă vor îndruma să alegeţi tipurile de ajutor ce pot f oferite copilului. Predarea în ziua de astăzi nu este un lucru simplu. Este mult mai difcil să fi un profesor efcient în zilele noastre, decât era acum câţiva ani. Cred că este important să ştiţi câte ceva despre profesorii buni şi cum să îi recunoaşteţi pe cei care vor maximiza succesul şcolar al copilului dumneavoastră (capitolul 5). Am alocat câteva capitole şi discuţiei referitoare la diferite stiluri parentale şi la modul cum acestea infuenţează motivaţia şi performanţele copilului (capitolele 3 şi 4). Acestea vă vor ajuta să analizaţi propriul dumneavoastră stil parental. Voi prezenta cele cinci practici parentale care contribuie la reuşitele copilului dumneavoastră: calmul, afecţiunea, fermitatea, implicarea în educaţie şi utilizarea metodelor motivaţionale. Câteva capitole sunt alocate prezentării tehnicilor care vă vor ajuta să rezolvaţi problema temelor pentru acasă ale copilului (capitolul 11) şi cum să-i determinaţi să realizeze sarcinile şcolare care nu-i fac plăcere (capitolul 13). Un capitol despre tutoriat descrie metode suplimentare ce pot f utilizate pentru a creşte performanţa copilului (capitolul 12). Dacă sunteţi îngrijorat din cauza rezultatelor şcolare actuale ale copilului, puteţi găsi soluţii pe care să le aplicaţi imediat (capitolul 2). Puteţi trece la ultima parte a capitolului care se referă la cele mai bune practici parentale (capitolul 4), pentru a citi un rezumat al ideilor despre cum poţi creşte performanţele copiilor.

Michael E. Bernard, prefaţa cărţii

Cuprins


Cuprins

Introducere Părinţii au un rol important: ei fac diferenţa xi
Capitolul 1 Informaţii actualizate pentru părinţi: performanţa şcolară sub nivelul potenţialului copilului
Capitolul 2 SOS părinţi – copii: soluţii imediate pentru copiii cu performanţă sub nivelul potenţialului
Capitolul 3 Stiluri parentale mai puţin adecvate
Capitolul 4 Cele mai bune metode parentale pentru obţinerea performanţelor școlare
Capitolul 5 Cum pot profesorii de astăzi să sprijine performanţele copiilor
Capitolul 6 Obiceiuri mentale necesare obţinerii performanţei: cunoaşterea obiceiurilor mentale ale propriului copil
Capitolul 7 Destinaţia performanţă: ajutăţi-vă copilul „să prindă autobuzul potrivit”
Capitolul 8 Cum infuențează motivaţia şi ambiţia interesele copilului
Capitolul 9 Cum pot contribui trăsăturile de personalitate la performanţe sub nivelul potenţialului copilului
Capitolul 10 Funcţionarea creierului copilului și performanţa sub nivelul potenţialului
Capitolul 11 Rezolvarea adecvată a temelor pentru acasă
Capitolul 12 Tutoriatul creşte performanţa şcolară
Capitolul 13 Cum ajutăm copilul să nu mai amâne sarcinile şcolare
Bibliografe
Bibliografe suplimentară
Despre autor
 
Teste cognitive
Teste clinice
Programe educaţionale
Cărţi