Romanian Psychological Testing Services
Despre noi arrow Scalele de Vocabular Raven  
Vineri, 21 Iulie 2017
Informaţii
Despre noi
Contact
Cum comand?
Tarife
Licenţiere
Cercetare şi training
Parteneri
Ultimele noutăţi
Abonare la noutăţi

Introduceţi datele dvs. şi veţi fi automat informat prin email atunci cand apare o noutate pe site-ul nostru.

Nume
E-mail
Abonare
Dezabonare

Tipăreşte
Paşaport pentru succes - clasele IX-XII

Autor: Ann Vernon
Traducere autorizată din limba engleză
Traducerea din limba engleză: Raluca Igna, Mădălina Sucală
Număr de pagini: 267
Anul publicării: 2008
Preţ: 75 RON (cu TVA inclus)

Descriere


Acest volum din Programul PAŞAPORT PENTRU SUCCES oferă educatorilor şi profesioniştilor o curriculă comprehensivă pentru a ajuta adolescenţii să înveţe concepte pozitive legate de sănătatea mentală şi să navigheze printre problemele situaţionale şi de dezvoltare. Această carte prezintă 64 de activităţi testate, pentru copiii din clasele IX-XII. Aceste activităţi sunt concepute nu doar pentru a-i învăţa pe copii ce este normal, ci şi pentru a-i ajuta să înveţe strategii eficiente de confruntare cu problemele caracteristice grupului lor de vârstă. Organizate pe clase, aceste activităţi acoperă 4 domenii: Dezvoltare personală, Dezvoltare Emoţională, Dezvoltare Socială şi Dezvoltare Cognitivă. 

În timpul adolescenţei mijlocii, cuprinsă între 15 şi 18 ani, adolescenţii au o nevoie tot mai mare de independenţă. În general, intensitatea transformărilor emoţionale din perioada adolescenţei timpurii s-a mai redus, în funcţie de vârsta la care fiecare tânăr a intrat în pubertate. Mai mult, la această vârstă este posibil ca adolescenţii să-şi fi dezvoltat abilităţi de gândire abstractă, ceea ce le permite utilizarea unui raţionament mai eficient şi a unor abilităţi de rezolvare de probleme mai bune. Totuşi, aceste abilităţi cognitive depind şi de nivelul individual de dezvoltare. În timpul acestei perioade, adolescenţii au mai puţină încredere în ei decât le place să recunoască. Îşi pot susţine încrederea în ei prin rebeliune şi sfidare, de obicei acestea fiind direct corelate cu dorinţa lor de a dovedi că sunt independenţi. Aceasta este o etapă în care adolescenţii încearcă roluri de adult. Pe lângă obţinerea unei identităţi unice şi integrate, adolescentul trebuie să mai achiziţioneze un nou statut în familie, deoarece relaţiile cu părinţii iau o altă formă, şi trebuie să treacă la o poziţie mai autonomă în relaţie cu întreaga lume, în special în ceea ce priveşte dezvoltarea carierei. Relaţiile cu prietenii se schimbă şi ele deoarece adolescenţii devin mai siguri pe ei şi nu mai simt nevoia să fie copii la indigo ale prietenilor lor, aşa cum era în perioada adolescenţei timpurii. Prietenii continuă să fie o sursă importantă de dezvoltare a identităţii şi a valorilor şi adolescenţii încep să aibă tot mai multe prietenii intime cu persoane de acelaşi sex sau cu persoane de sex opus. După cum s-a menţionat anterior, în această perioadă adolescenţii sunt mai puţin volatili, mai puţin egocentrici şi tot mai capabili să gândească abstract. În general, ei sunt mai introspectivi iar procesele lor cognitive sunt mai flexibile. Probabilitatea de a gândi în termeni alb/ negru a scăzut şi au o capacitate sporită de a observa complexitatea situaţiilor, ceea ce are un impact pozitiv asupra abilităţilor de rezolvare a problemelor. Toţi factorii menţionaţi sunt cruciali în această perioadă în care adolescenţii încep să ia decizii importante legate de viitorul lor şi se confruntă cu dileme morale complexe. 

Activităţile sunt secvenţiale şi dacă sunt utilizate împreună cu volumele adiacente, pentru nivelul primar şi pentru gimnaziu, oferă o curriculă developmentală comprehensivă pentru clasele I-XII. Fiecare activitate conţine câteva informaţii despre perspectiva developmentală, obiectivele specifice, o lecţie pas cu pas şi întrebări de conţinut şi de personalizare. Întrebările de conţinut sunt direct legate de conţinutul activităţilor stimul şi au rolul de a asigura dobândirea conceptelor şi procesarea activităţilor. Întrebările de personalizare încurajează adolescenţii să aplice aceste concepte în viaţa lor. Aceste întrebări fac transferul de la insightul intelectual privind conceptele învăţate la integrarea acestora în viaţa reală. În centrul fiecărei activităţi se află o procedură-stimul creativă, adecvată din punct de vedere developmental, care se pliază pe obiective şi oferă oportunitatea ca adolescenţii să înveţe mai mult despre problemele developmentale tipice la această vârstă, precum şi să stăpânească abilităţile de a se confrunta cu problemele respective. La sfârşitul fiecărei lecţii există o activitate de follow-up, care întăreşte conceptele printr-o varietate de modalităţi, inclusiv prin practicarea abilităţilor.

Cuprins


  • Clasa a IX-a
    • DEZVOLTARE PERSONALĂ
    • Activitate
    • 1. Piese de puzzle
    • 2. Ce este important pentru mine?.
    • 3. Sunt invincibil
    • 4. Ce spune acest lucru despre mine?
    • DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ
    • Activitate
    • 1. De la agreabil la certăreţ
    • 2. Managementul emoţiilor
    • 3. Caruselul emoţiilor
    • 4. Furia este
    • DEZVOLTARE SOCIALĂ
    • Activitate
    • 1. Certuri cu prietenii.
    • 2. Relaţii raţionale
    • 3. Presiunea prietenilor
    • 4. Feedback de la prieteni
    • DEZVOLTARE COGNITIVĂ
    • Activitate
    • 1. Gândeşte, simte, acţionează
    • 2. Rezultate grozave
    • 3. Abilităţi de rezolvare a problemelor
    • 4. Gândire realistă?
  • Clasa a X-a
    • DEZVOLTARE PERSONALĂ
    • Activitate
    • 1. Oglindă oglinjoară de pe perete
    • 2. Eu sunt o persoană care
    • 3. Îmi urăsc greutatea
    • 4. A trăi conform imaginii altora despre propria persoană
    • DEZVOLTARE EMOŢIONALĂ
    • Activitate
    • 1. Modificarea emoţiilor
    • 2. Controlul confuziei
    • 3. Desfacerea straturilor
    • 4. O să mă simt vreodată mai bine?.
    • DEZVOLTARE SOCIALĂ
    • Activitate
    • 1. Zvonuri şi relaţii
    • 2. Inima frântă
    • 3. Ne îndepărtăm
    • 4. De ce mă tratează astfel?
    • DEZVOLTARE COGNITIVĂ
    • Activitate
    • 1. Câştigă prin stabilirea obiectivelor
    • 2. Ia o decizie.
    • 3. Cântăreşte riscurile
    • 4. Decizii periculoase
  • Clasa a XI-a
    • DEZVOLTARE PERSONALĂ
    • Activitate
    • 1. Cine sunt eu: pe dinăuntru şi pe dinafară
    • 2. Mă evaluez negativ, mă evaluez pozitiv
    • 3. Respectul de sine
    • 4. Devenind independent
    • DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
    • Activitate
    • 1. Ajută-te să fii fericit
    • 2. Renunţă la mânie
    • 3. Suferind pe dinăuntru
    • 4. Nu accentuaţi stresul
    • DEZVOLTAREA SOCIALĂ
    • Activitate
    • 1. Am nevoie de tine
    • 2. Mi-aş dori ca ei să fie diferiţi
    • 3. A merge la întâlniri cu cine”trebuie” şi cu cine „nu trebuie”
    • 4. Relaţii de iubire
    • DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
    • Activitate
    • 1. Anticipează rezultatul
    • 2. Fă-ţi un plan
    • 3. Gândirea raţională
    • 4. Evaluarea deciziilor
  • Clasa a XII-a
    • DEZVOLTARE PERSONALĂ
    • Activitate
    • 1. Auto-evaluarea
    • 2. Roluri pe care le joc
    • 3. Abuzul de sine
    • 4. Eu şi viitorul meu
    • DEZVOLTAREA EMOŢIONALĂ
    • Activitate
    • 1. A fi îndrăgostit este dureros
    • 2. Sunt singur
    • 3. Ambivalenţă
    • 4. Tranziţii dificile
    • DEZVOLTAREA SOCIALĂ
    • Activitate
    • 1. Te rog, alege-mă pe mine
    • 2. A spune „Pe curând
    • 3. Te iubesc, nu te iubesc
    • 4. Interacţiunea cu părinţii
    • DEZVOLTAREA COGNITIVĂ
    • Activitate
    • 1. Este o dilemă
    • 2. Scopuri atinse
    • 3. Decizii majore
    • 4. Priorităţile, vă rog
  • Despre autor
 
Teste cognitive
Teste clinice
Programe educaţionale
Cărţi