Tipăreşte |
DescriereAceastă carte se adresează atât practicienilor cât şi studenţilor interesaţi de dezvoltarea şi aplicarea unui program de training pentru copii de vârstă şcolară mică. Datorită actualităţii temei (agresivitate, delicvenţă, hiperactivitate, etc.) cercul cititorilor este destul de eterogen, aceasta se reflectă şi în modul de organizare a cărţii. Acest lucru trebuie privit ca pe un aspect pozitiv, deoarece permite atingerea unor obiective care până în prezent au fost ignorate, şi anume:
Am ales ca şi modalitate de intervenţie terapia comportamentală pentru copii şi consilierea părinţilor, deci o dublă intervenţie. Cu toate că au fost introduse mereu noi concepte care să permită rezolvarea directă şi facilă a problemelor, această metodă s-a păstrat pe parcursul anilor. Din păcate realitatea terapeutică arată complet diferit: comportamentul agresiv reprezintă o tulburarea stabilă care poate fi modificată extrem de greu chiar şi la vârsta copilăriei. Cartea oferă o colecţie de materiale care au fost mereu actualizate în ediţiile anterioare. Actualizarea are în vedere planificarea terapiei, care ţine cont de noile rezultate experimentale referitoare la cauzele comportamentului agresiv, dar şi elaborarea progresivă a trainingului pe baza activităţii practice cu copiii şi cu familiile lor. Cartea este insotita de un CD cu materiale auxiliare: povesti terapeutice, fise de evaluare, fise de lucru, etc. CuprinsCuvânt înainte la ediţia a II-a Cuvânt înainte la ediţia a I-a Cazul lui Jens 1 Forme de manifestare şi evoluţie 1.1 Tabloul clinic2 Diagnostic 2.1 Dimensiuni în realizarea diagnosticului3 Factori implicaţi 3.1 Factori biologici4 Elaborarea training-ului 4.1 Premise5 Training individual 5.1 Construirea relaţiei cu copilul6 Training de grup 6.1 Formarea grupelor7 Consilierea părinţilor şi a familiei 7.1 Condiţii de bază8 Evaluarea impactului intervenţiei 8.1 Metode de monitorizare a efectelor9 Extrapolarea concluziilor la alte domenii 9.1 Utilizarea în domeniul şcolarGlosar Bibliografie |